A prémium bankkártya mellé gyakran a bank extra szolgáltatásokat is társít. Valószínűleg a legtöbben a reptéri kényelmi lehetőségeket és az utasbiztosítást ismerik, azonban más hasznos extrák is vannak. A karácsonyi időszak közeledtével például hasznos lehet az online vásárlási biztosítás is. Ez magában foglalhatja a kiterjesztett garanciát, a termékbiztosítást, sőt, még a “legjobb ár” garanciáját is. Összegyűjtöttük, hogy milyen előnyökhöz juthatunk a prémium bankkártyákkal!
Mi az a prémium bankkártya?
A prémium bankkártya egyedi előnyöket, extra szolgáltatásokat és kedvezményeket tesz elérhetővé tulajdonosainak. Ezek a kártyák lehetnek betéti vagy hitelkártyák is. A prémium kártyák különböző fokozatokkal rendelkeznek, jellemzően a gold, platina, metal vagy elite besorolások szerint. A hagyományos bankkártyák egyszerű kinézetével szemben a prémium bankkártyák külseje is tükrözi az exkluzivitást. A gold kártya például figyelemfelkeltő, de egy egyben elegáns arany színű. Ezek a kártyák gyakran fémből készülnek, ami szintén a luxust hivatott szemléltetni.
A prémium kártya viszont nem jár csak úgy bárkinek. Ezeket általában magas éves díj ellenében és gyakran szigorú feltételek teljesítésével szerezhetjük meg. Ilyen feltétel lehet például, hogy egy meghatározott magasabb összegű jóváírás érkezzen minden hónapban a számlánkra, vagy rendelkezzünk egy adott összegű megtakarítással. Ugyanakkor olyan előnyöket kínál, ami a hagyományos bankkártya mellé nem jár: magasabb költési és készpénzfelvételi limiteket, hitelkeretet, asszisztenciát, klubtagságot, visszatérítéseket, biztosítások sokaságát, és nem utolsó sorban privát bankolási lehetőséget.
Milyen extra szolgáltatások társulnak a prémium kártya mellé?
A prémium bankkártya mellé nyújtott szolgáltatások bankonként változhatnak. Ez természetesen attól is függ, hogy milyen számlacsomaggal rendelkezünk. Összeszedtük a 7 legjellemzőbb szolgáltatást.
1. Privát bankolás: A magasabb összegű jövedelem és megtakarítás soron kívüli ügyintézést kíván. A pénzintézetek többségénél privát tanácsadó és külön tárgyaló társul a prémium bankkártya mellé.
2. Magasabb limitek: Az extra szolgáltatások között gyakori a magasabb hitelkeret, vásárlási limit és az egyedi áras pénzváltás is.
3. Utazáshoz kapcsolódó biztosítások: Ez általában egy magas szintű, globálisan érvényes biztosítási csomagot jelent. Az alapcsomaghoz viszonyítva magasabb biztosítási összeggel és többletszolgáltatásokkal rendelkezik. Kiterjedhet a poggyász- és járatkésésekre, járattörlésekre, poggyászkárokra, az utazás váratlan megszakítására, baleseti és egészségügyi ellátásokra. Ezek mellett tartalmazhat gépjármű-asszisztenciát is, ami külföldi és belföldi autós utaknál is egyaránt hasznos.
4. Online vásárlási biztosítás: Ez az online vásárlásoknál védi a prémium bankkártya tulajdonosát. Ez megnyilvánulhat a kiterjesztett garanciában, a legjobb ár garanciában, vagy akár termékbiztosításban is.
5. Reptéri kényelmi szolgáltatások: A prémium kártya fokozatától függően ingyenes vagy kedvezményes belépési lehetőséget nyújt a reptéri prémium várókba és lounge-okba, akár világszerte. Ide sorolható a gyorsítósáv lehetősége is, ugyanis például a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a kártya tulajdonosa elsőbbségi és kényelmes bejutást kap a biztonsági ellenőrzésekhez. A kártya szintjétől függően akár kísérőt is vihet magával.
6. Asszisztencia és concierge: A személyi asszisztencia szolgáltatás a prémium kártya tulajdonosának egyedi szervezési szolgáltatásokat nyújthat. Ez lehet utazás, kulturális vagy sportesemény, egészségügyi ellátás vagy akár lakásbeli meghibásodás (pl. dugulás).
7. Egyéb kedvezmények és előnyök: A kártyatulajdonosok extra kedvezményekhez, visszatérítésekhez juthatnak a meghatározott partnereknél való vásárlás esetén. Ezen felül kínálhatnak különféle partneri csomagokat és hűségprogramokat is.
A karácsony közeledtével hasznos lehet az online vásárlási biztosítás
Bizonyos prémium bankkártyák a tulajdonosuk számára ingyenesen nyújtanak online vásárlási biztosítást is. Ez általában az európai webshopokból való elektronikai vagy háztartási termékek esetén érvényes. Az extra szolgáltatáshoz csupán annyit kell tenni, hogy prémium kártyánkkal fizetünk.
Mit is tud pontosan ez a szolgáltatás? Az online vásárlási biztosítás például nyújthat “legjobb ár” garanciát. Ez azt jelenti, hogy ha egy termék vásárlása után 30 napon belül megtaláltuk ugyanezt egy másik webshopban, csak olcsóbban, akkor a különbözetet a biztosító visszaadja. Ezzel kapcsolatban jellemzően van egy maximum összeghatár, illetve a megvásárolt termékhez is tartozik egy minimum ár.
Az is elképzelhető, hogy a terméket ellopják, vagy valahogyan megsérül. Amennyiben ez a megvásárlását követő 30 napon belül történik, a biztosító szintén fizet. Ekkor a javításának vagy cseréjének a költségét téríti meg, de az is elképzelhető, hogy a termék vételárát fizeti vissza.
A termék mellé járó garanciát is kiterjeszthetjük. Az online beszerzett háztartási vagy elektronikai eszközök legalább 2 év jótállását a biztosító 1 évvel meghosszabbíthatja. Szükség esetén kárigényt is érvényesíthetünk, ám csak meghatározott összegig.
Hogyan szerezhetjük meg ezeket az előnyöket?
A két legnagyobb kártyakibocsátó társaság – vagyis a Visa és a MasterCard – által kibocsátott prémium bankkártyák mellé számos extra szolgáltatás társul. A szolgáltatások nemcsak az adott bank számlacsomagjától függenek, hanem a Mastercard Prémium előnyök és a Visa Prémium Program keretében elérhetőek.
Például az online vásárlási biztosítás minden Mastercard Gold, Platinum, World, World Elite, Üzleti és Vállalati prémium kártya mellé jár.