2024. május 2., csütörtök

Vitarendezés online

Online szerződést kötött egy pénzügyi szolgáltatóval? Szeretne online vitát rendezni? Olvassa el cikkünket, hogy többet megtudjon a vitarendezés online módjáról.

Vitarendezés Online
Hogyan zajlik?
Interneten kötött szerződést pénzügyi szolgáltatókkal? A vitás ügyek online rendezése, otthonról, földrajzi távolságtól függetlenül.
Ki veheti igénybe?
EU-ban lakó természetes személyek, akik online pénzügyi szerződést kötöttek.
Mennyi ideig tart az eljárás?
Legfeljebb 90 napos döntési határidő.
Kiknek szól a szolgáltatás?
Minden fogyasztónak, nemzeti és határokon átnyúló vitákban egyaránt.
Forrás: creditline.hu

Vitarendezés: hogy történhet online?

Ma már lehetőség van arra, hogy pénzügyi szolgáltatási szerződéseket az interneten vagy más elektronikus csatornákon keresztül kössön. Ilyen például a biztosítás, a bankszámlaszerződések, a személyi kölcsönök és más hitelkérelmek. Ha Önnek az Európai Unióban található pénzügyi szolgáltatóval vitája van egy online kötött szerződéssel vagy a szerződés alapján kapott szolgáltatással kapcsolatban, akkor azt online, otthonról, kényelmesen, a földrajzi távolságtól függetlenül rendezheti.

Melyik szerv kezeli az ügyet?

Az online kérelemben megadott információk alapján minden vitás ügyet a rendszerben felsorolt közvetítő hatóságok közül az illetékes alternatív vitarendezési fórumhoz utalnak. Magyarországon a Pénzügyi Békéltető Testület kizárólagos hatáskörrel rendelkezik a belföldi pénzügyi szolgáltatási jogvitákban. Ha a vita határokon átnyúló, a fórumválasztás is eltérő lehet.

Ki veheti igénybe ezt az online vitarendezés szolgáltatását?

Az online vitarendezési szolgáltatást bármely, az Európai Unióban lakóhellyel rendelkező természetes személy igénybe veheti, aki természetes személyként pénzügyi szolgáltatási szerződést kötött az interneten vagy más elektronikus úton.

Mennyi ideig tart az eljárás?

Ha a PBT megkapja az összes szükséges dokumentumot, akkor a döntést legkésőbb 90 napon belül meghozzák. A határidő csak kivételes esetekben hosszabbítható meg.

Kiknek szól a vitarendezési szolgáltatás?

Mivel a fogyasztói hitelekkel kapcsolatos viták lehetnek nemzeti és úgynevezett határokon átnyúló viták, a rendszer mind a nemzeti, mind a nemzetközi szolgáltatókkal szemben használható.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük