2025. március 31., hétfő

Munkáshitel és TB igazolás kisokos

A munkáshitel igénylésének fontos feltétele, hogy igazoljuk társadalombiztosítási (TB) jogviszonyunkat. Ez egy olyan kritérium, amelynek nem teljesülése esetén visszadobhatja a bank a kérelmünket. Az igazolás az illetékes hatóságoktól szerezhető be, de pontosan mit is kell csinálnunk? Tarts velünk ebben a rövid összefoglalóban, hogy tisztázzuk a kérdést!

A munkáshitelnek is feltétele a TB jogviszony igazolása

A lakástámogatások és a támogatott hitelkonstrukciók igényléséhez is szükséges a társadalombiztosítás. A jogviszony megléte azonban nem elegendő, ezt hivatalosan igazolnunk is kell.  A munkáshitel igényléséhez számos feltételnek kell megfelelni, amelyek közül talán az egyik legfontosabb a társadalombiztosítási jogviszony. A 4 millió forintos kamatmentes konstrukció igénybevételéhez minimum 3 hónapos jogviszonyt szükséges igazolnunk.

Nem kell magunkat rosszul érezni, ha nem tudjuk, hogy ezt hogyan tehetjük meg. Sokaknak ráadásul ez elsőre bonyolultnak is tűnhet, azonban a kisokos elolvasása után már gyorsan és egyszerűen fog menni. Vágjunk is bele a közepébe!

Hogyan igényelhetjük a TB jogviszony igazolást?

A munkáshitel feltételeként előírt TB jogviszony igazolás ingyenesen beszerezhető. Az igénylést pedig többféleképpen is intézhetjük:

  1. Személyesen: A lakóhely vagy tartózkodási hely szerinti illetékes Kormányhivatal járási hivatalában vagy az egészségbiztosítási pénztárnál.
  2. Online: A megújult Ügyfélapu pluszon, a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) portálján is igényelhetjük.
  3. Postán: Az illetékes kormányhivataltól írásban leadott kérelemmel is intézhetjük.

Amennyiben rendelkezünk Ügyfélkapu Plusz felhasználói fiókkal, akkor talán az online igénylés a legkényelmesebb. A munkáshitel igényléséhez szükséges formanyomtatvány innen tölthető le.

Mit kell tudni az igényléssel kapcsolatban?

A munkáshitel igényléséhez szükséges TB jogviszony igazolásához érdemes néhány okmánnyal és információval előkészülni. Ilyenek például

  • a személyes adataink (név, születési dátum, TAJ szám),
  • a munkáltatónk adatai (név, adószám, cím),
  • a TB jogviszonyunk fennállásának időtartama,
  • az igazolás igénylésének oka (jelen esetben ez a munkáshitel igénylése).

Az igazolás jellemzően 5-10 munkanap alatt kiállításra kerül. Ugyanakkor fontos hangsúlyozni, hogy ez az ügyintézés helyétől és a hivatal leterheltségétől függően változhat. Amennyiben az online ügyintézést választjuk, akkor ennél rövidebb is lehet.

Azt is fontos tudni, hogy a hitelkérelem leadásakor a TB jogviszony igazolása nem lehet 30 napnál régebbi. Ez különösen fontos, ha az igazolást postai úton kívánjuk intézni. Ha nem szeretnénk lemaradni a határidőkről, arra is érdemes figyelmet fordítani, hogy az adatainkban szereplő hibát minél hamarabb jelezzük az illetékes hivatal felé.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük