2024. február 24., szombat

Idén 18. alkalommal rendezik meg a Mastercard versenyét

A Mastercard idén már a tizennyolcadik alkalommal rendezi meg a Mastercard – Év Bankja 2023 versenyt. A versenyben a hazai bankok és pénzügyi szolgáltatók vehetnek részt, ahol különböző szempontok szerint különböző kategóriákban “küzdhetnek meg” egymással. A korábbi kategóriákon felül azonban idén is több újdonság várható.

Nagykorúvá vált a Mastercard – Év Bankja verseny

„Büszkék vagyunk arra, hogy idén – a mindenki életében különleges – 18. évfordulóját ünnepelheti a Mastercard – Év Bankja verseny, ami mára túlzás nélkül a hazai bankszektor legnagyobb presztízsű megmérettetése lett. Ezt annak is köszönhetjük, hogy mindig figyeltünk arra, hogy a világ és azon belül is a pénzügyi szolgáltatások folyamatos változását ez a versengés is megmutassa. Így talán már az sem meglepetés a partnereink számára, hogy ezúttal is készültünk néhány újdonsággal, és a korábban megismert kategóriákat is finomhangoltuk” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A szervezők ugyanúgy kiállnak amellett, hogy a tradicionális banki szolgáltatásokon felül olyan területeket is figyelembe vegyenek a versenyben, amelyek habár nem tartoznak a mindennapi ügymenetbe, mégis kulcsfontosságúak 2023-ban. A Mastercard versenyén idén tehát 7 kategóriában mérettethetik meg magukat a hazai intézmények:

  1. Az év pénzküldési megoldása,
  2. Az év könnyű és kényelmes bankolási élménye,
  3. Az év CSR kezdeményezése,
  4. Az év üzleti szegmensnek szóló programja,
  5. Az év akvizíciós marketing kampánya,
  6. Az év kiberbiztonsági edukációs kampánya,
  7. Az év fiataloknak szóló pénzügyi megoldása.

Az egyes kategóriák első helyezettjének közzétételén felül 2024 februárjában, a verseny lezárásaképp megrendezett gálán fogják átadni az idei év fődíját is. A fődíjat elnyerő intézmény a 7 kategóriában elért eredmények alapján kerül kiválasztásra. Az elmúlt 7 évben ez az OTP Bank volt.

Mit vesz figyelembe a Mastercard az egyes kategóriákban?

1. Az év pénzküldési megoldása

A kategóriában azok az intézmények versenyezhetnek, akik egy létező piaci igényt teljesítő megoldást alkottak meg. Ehhez pedig felhasználta a blokklánc, a kártyás pénzküldés, vagy az azonnali átutalás (ide sorolva a nyílt bankoláson keresztüli fizetéskezdeményezési és QR) megoldások valamelyikét, továbbá ismerteti az újítás piaci értékét is.

2. Az év könnyű és kényelmes bankolási élménye

Ebben a kategóriában a versenyzőknek élenjárónak kell lenniük abban, hogy gördülékeny és könnyed banki élményt biztosítsanak az ügyfeleknek. A szolgáltatásokkal szembeni elvárás, hogy lényesen növelje az elégedettséget és a kényelmet.

3. Az év CSR kezdeményezése

Ez a kategória azon egyedi ötletekre épülő és létrejött programok bemutatását tartalmazza, amellyel a bank vagy a pénzügyi szolgáltató az idei évben a hazai társadalom szerves és támogató részesévé vált. A Mastercard a társadalmi ügy témáján belül nem fogalmazott meg követelményeket, azaz bármilyen társadalmi téma és ügy vonatkozásában pályázhatnak a versenyzők.

4. Az év üzleti szegmensnek szóló programja

A Mastercard az üzleti szektort kimondottan fontosnak tartja, ugyanis a gazdaság alapját ők jelentik. A kategóriában olyan pályázatokkal vehetnek részt a versenyzők, amelyek a hazai mikro-, kis-, közép- és nagyvállalatok elvárásait teljesítő testreszabott, a mindennapos üzletmenethez hozzájáruló, innovatív terméket, szolgáltatást, vagy ezek vegyítését foglalják magukba.

5. Az év akvizíciós marketing kampánya

A kategória díját az a bank nyerheti el, aki a leginnovatívabb és leghatékonyabb banki marketing akvizíciós kampányt vezényelte le idén. Ezen felül megfelelt az üzleti céloknak, újszerű módszereket és eszközöket vettek igénybe az ügyfelek megnyerésére.

6. Az év kiberbiztonsági edukációs kampánya

A pénzügyi szféra szüntelenül változik és a digitális technológiák térnyerésével a kiberbiztonsági intézkedések is nagyban felértékelődtek. A bankokat egyre komplexebb fenyegetések érik, így az alapos kiberbiztonsági kampány kiemelten fontos. A kategória díját azok az intézmények vihetik el, akik mélységesen elkötelezettek voltak a kiberbiztonsági edukáció megvalósításához dolgozói, ügyfelei vagy akár egy nagyobb közösség körében is.

7. Az év fiataloknak szóló pénzügyi megoldás

Ebben a kategóriában a pályázóknak egy adott vagy akár több korcsoport (6-26 év közötti) egyedi és tényleges igényeit teljesítő innovatív és kimagasló ajánlatot kell biztosítani. A Mastercard a legjobbakat fogja elismeréssel illetni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük