2024. szeptember 15., vasárnap

Új megoldás a banki csalások megelőzésére

A banki csalás egyre több embert érint: idén az év első három hónapjában 65%-kal magasabb volt a bűnesetek száma, mint egy évvel korábban. Gyakran fordul elő, hogy telefonon a bank vagy egy szolgáltató alkalmazottjának adják ki magukat és egy kitalált történettel akarnak rávenni a banki adataink átadására. Olyat is gyakran látni, hogy valamilyen alkalmazás letöltését kérik a telefonunkra. A módszereik változatosak, ám az egyik bank most előállt egy új megelőző megoldással.

A banki csalás viszonylag könnyen felismerhető

Ha a számlavezető pénzintézetünk netbanki, mobilbanki belépési adatokat kér tőlünk, esetleg egy szoftver telepítését kéri, az nagy valószínűséggel átverés lesz. A bank ismeri ezeket az adatainkat, így nem fog ilyeneket kérni tőlünk – főleg nem telefonon vagy e-mailben. Amennyiben ezzel a szituációval találkozunk, az valószínűleg banki csalás lesz. Ekkor az a legjobb döntés, ha az adatainkat nem adjuk meg, a telefont pedig gyorsan lerakjuk.

Ha nem vagyunk abban biztosak, hogy tényleg a bankból hívtak, akkor érdemes nekünk visszahívni a banki ügyfélszolgálatot. Az ott dolgozók meg tudják mondani, hogy valós banki hívás volt-e. Az ellenőrzés az OTP Banknál mostantól pedig még egyszerűbbé válik.

Új megoldással jött ki az OTP Bank

Az ellenőrzés folyamata már a telefonhívás alatt, visszahívás nélkül is lehetséges az OTP Bank ügyfeleinek. A bank legújabb fejlesztése egyértelműen az ügyfelek védelmét szolgálja, hiszen ezzel gyorsabban és egyszerűbben is utánajárhatnak a gyanús hívásoknak. Az OTP MobilBankon belül, hívás közben a Profil menüpontban (a nevünk melletti ikonra kattintva) ellenőrizhetjük le, hogy valóban a banktól keresnek-e.

Ezzel a lehetőséggel egyaránt utána tudunk járni a hívás időpontjának, a hívószámnak és az ügyfélszolgálati azonosítanak. Gyanú esetén tehát mindig kérjük el az ügyfélszolgálati azonosítót, hiszen ezzel minden kétséget kizárhatunk. A pénzintézet telefonos alkalmazása július 22-től tartalmazza a hívásainkat.

A banki csalás nem csak telefonon találhat meg

A csalók azonban nemcsak telefonon, hanem SMS-ben, e-mailben vagy akár Facebook üzenetekben is próbálkozhatnak. Mindig legyünk elővigyázatosak, hiszen néhány kattintás is hatalmas károkat okozhat. Mielőtt bármit is tennénk, érdemes minden esetben ellenőrzi, hogy honnan érkezik az üzenet vagy éppen hívás. Inkább legyünk túlzottan óvatosak és tegyünk néhány felesleges kört, de menjünk biztosra. Sőt, ha gyanús helyzetbe keveredtünk, akkor egyből értesítsük a bankunkat!

Ha banki csalás áldozatául esünk, akkor nem csupán az anyagi kár jelenti a problémát. Amennyiben mi magunk adjuk ki a csalóknak a titkos banki adatainkat, akkor nagy valószínűséggel semmilyen kártérítésre sem számíthatunk a banktól. Arról nem is beszélve, hogy milyen lelki teherrel jár az egész procedúra.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük