2024. november 21., csütörtök

Új irányt vehetnek a neobankok

Már egy évtizede annak, hogy a brazil neobank, a Nubank elkezdte tevékenységét. Ez idő alatt megkezdte a tőzsdei kereskedést részvényeivel, 2021-ben már a cégérték 25 milliárd dollárra rúgott és brazil ügyfeleinek száma elérte a 35 millió főt, de még saját kritpovalutát is bocsátott ki, ami a nucoin elnevezést kapta. A Nubank a küldetésétől vezérelve hozzájárul a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáféréshez Latin-Amerika területén. Tevékenységükről a neobankok tényleg példát vehetnek.

A neobankok számárú új utakat nyit meg az AI

A Nubank egy évtizedes működését ünneplő rendezvényen a vezérigazgató, David Vélez hangsúlyozta, hogy a mesterséges intelligenciára vonatkozó beruházásokra irányítja a neobank a figyelmét. Vélez tervezi szerint a mesterséges intelligencia az ügyfélkapcsolatok alapvető részét fogja képezni. Ez nagyban hozzájárulna ahhoz, hogy a Nubank továbblépjen a jelenlegi alkalmazásalapú modell korlátain.

Nubank statisztikai adatai

A vezérigazgató már-már futurisztikus elképzelésekkel rendelkezik az ügyfélkapcsolatokat illetően. Úgy gondolja, hogy a következő öt évben az ügyfelek önvezető járműveikben és otthonaikban is képesek lesznek kommunikálni a Nubankkal. Azt is hozzátette, hogy a majdani interakciók túllépnek a pénzügyi szolgáltatások határain. Ezen felül a mesterséges intelligencia olyan adatokat is elérhetővé fog tenni, amelyek hozzájárulnak az ügyfelek döntéseinek megalapozásához is. Ez számos új lehetőséget nyit meg a neobankok előtt.

A Nubank komoly terjeszkedési célokat fogalmazott meg

A Nubank Latin-Amerika területén a neobankok között kiemelkedő szereppel bír. Töretlen terjeszkedésének megvan az eredménye: már több mint 80 millió ügyfelet tudhat magáénak. A vezérigazgató azt is elmondta, hogy nem kizárt, hogy a következő évtizedben belépjenek az amerikai piacra. A digitálisan működő bank céljait megfelelő pénzügyi háttér támogatja, így újabb forrásbevonás nem szükséges, ráadásul 2,4 milliárd dolláros készpénztartaléka is van. Mindez arra enged következtetni, hogy a Nubank remek tőkepozícióval és bőséges likviditással rendelkezik. Ez azért nagy szó, mert közben alacsony költségek mellett üzemeltet egy platformot, folyamatosan fejleszti termékkörét és bővíti ügyfélbázisát.

A neobank sikereit bizonyítják az első pénzügyi negyedévre vonatkozó eredmények. A Nubank 141 millió dollár nyereséggel zárta az első három hónapot, ami kiemelkedőnek számít. Éves viszonylatban a bevétel közel duplájára emelkedett, így megközelítve az 1,6 millió dollárt. A fintech ügyfélbázisa már a 80 millió főt is túlszárnyalta Latin-Amerikában (Brazíliában, Mexikóban és Kolumbiában), ide sorolva a brazil felnőtt lakosság 46%-át is.

A Nubank társalapítója, Cristina Junqueira a jövővel kapcsolatos tervei között említette a digitális folyószámlák bevezetését Kolumbiában, amelyet az év végéig terveznek megvalósítani. Junqueira Mexikót is kiemelte, ahol úgy gondolja, hogy a növekedési lehetőség még a Brazíliában tapasztalható mértéken is túllép.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük