Idén volt a tizenhetedik alkalom, amikor megrendezték a hazai bankszektor legnevesebb versenyét, a Mastercard – Év Bankját. Idén már a bankok mellett fintech cégek és egyéb pénzügyi szolgáltatók is részt vehettek a versenyen. Valószínűleg senkit nem fog meglepetésként érni az eredmény: immár sorozatban hetedik alkalommal ítélték a fődíjat az OTP Banknak.
Az új szereplők felrúgták a korábbi erőviszonyokat
A hazai pénzügyi- és bankszektor szereplői hat kategóriában mérettették meg magukat, hogy ki nyújtja a legjobb termékeket, szolgáltatásokat, megoldásokat, ki rendelkezik a legjobb kampánnyal vagy programmal. A Mastercard minden kategóriában díjazta a legjobb versenyzőket. Idén az egyik legfontosabb újítás „Az év újgenerációs fizetési megoldása” kategóriájának bevezetése volt, ezáltal a bankok mellett már nevezhettek fintech-ek és más pénzügyi szolgáltatók is, ami rendesen megbolygatta a korábbi erőviszonyokat.
„A Mastercard – Év Bankja verseny hosszú és értékes múltra tekint vissza a magyar pénzügyi piacon, amire nagyon büszkék vagyunk. Ugyanakkor évről-évre figyelembe vesszük azt a folyamatos változást és fejlődést is, amin a szektor átmegy. A szakmai zsűrik visszajelzései alapján pedig azt látjuk, hogy ezekre a kihívásokra olyan megoldásokkal, szolgáltatásokkal válaszolnak, melyek nem csak a magyar, de a nemzetközi színtéren is megállják a helyüket. Így valamennyi kategória győztesének és helyezést elért pályázónak külön gratulálunk. Szeretném megköszönni mindannyiuk munkáját, hiszen szemmel látható eredménye van az erőfeszítéseiknek.” – közölte a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója, Eölyüs Endre.
A végeredmény a kategóriákban szerzett pontokból alakult ki
Az egyes kategóriákban a leadott pályázatokat ismét magas presztízsű szakmai zsűrik értékelték, majd a végeredményeket február 16-án tették közzé. A Mastercard – Az Év Bankja 2022 keretében a fődíj nyertesét az alapján határozták meg, hogy a szereplők az egyes kategóriákban hogyan teljesítettek, milyen eredményeket értek el. A hat kategóriában pontokat szerezhettek a résztvevők,
- a dobogó első helyéért 10,
- a második helyért 8,
- a harmadik helyért pedig 6 pontban részesültek.
A legtöbb pontot az OTP Bank szerezte meg, ugyanis a hat kategóriából ötben első helyet ért el. Ezzel az eredménnyel sorozatban hetedjére léphetett az OTP Bank a dobogó legfelső fokára. A versenyen szintén jól szerepelt a Gránit Bank és az MKB Bank, akik dupláztak. A Gránit Bank két kategóriában lett első helyezett, ami Az év digitális banki UX megoldása 2022, valamint Az év fiataloknak szóló programja 2022. Az MKB Bank is két kategóriában állhatott fel a dobogó első fokára: Az év prémium banki aktivitása 2022, illetve Az év Employer Branding aktivitása 2022.
Az év fenntartható kezdeményezése 2022 díjban a K&H Bankot részesítették, de a Raiffeisen Bank sem szomorkodhatott: az IQOM-mal közös pályázata nyerte el Az év újgenerációs fizetési megoldása 2022 díját.
A Mastercard – Év Bankja 2022 kategóriánkénti eredményei
Az Év Bankja 2022: OTP Bank
Az év digitális banki UX megoldása 2022:
- helyezett: Gránit Bank
- helyezett: OTP Bank
- helyezett: Erste Bank
Az év fiataloknak szóló programja 2022:
- helyezett: Gránit Bank
- helyezett: CIB Bank
- helyezett: OTP Bank
Az év prémium banki aktivitása 2022:
- helyezett: MKB Bank
- helyezett: OTP Bank
- helyezett: Gránit Bank
Az év Employer Branding aktivitása 2022:
- helyezett: MKB Bank
- helyezett: Erste Bank
- helyezett: CIB Bank
Az év fenntartható kezdeményezése 2022:
- helyezett: K&H Bank
- helyezett: Gránit Bank
- helyezett: OTP Bank
Az év újgenerációs fizetési megoldása 2022:
- helyezett: Raiffeisen Bank és IQOM
- helyezett: OTP Bank
- helyezett: Paysend