2025. szeptember 19., péntek

Otthon Start: így intézd a TB igazolást

Az Otthon Start Program kedvezményes kölcsönének igénybevételéhez fontos feltétel, hogy minimum 2 év társadalombiztosítási jogviszonnyal rendelkezzünk. Értelemszerűen ezt nem elég csak mondani – igazolással kell bizonyítanunk. A TB igazolás lekérésére több lehetőségünk is van, most ezeket mutatjuk be részletesen!

Az Otthon Start fontos feltétele a TB jogviszony

Az Otthon Start hitel rengeteg érdeklőt szerzett magának a program meghirdetése óta. Amennyiben mi is szeretnénk élni a lehetőséggel, akkor érdemes minél hamarabb elkezdeni a felkészülést. Ennek részeként már most beszerezhetjük az igényléshez előírt dokumentumokat. A feltételek közül talán az egyik legfontosabb a TB igazolás, amivel azt bizonyítjuk, hogy legalább 2 éve rendelkezünk TB jogviszonnyal.

Ebben nagy segítség, hogy a kormányhivatalok oldalán megtalálható az a kérelem, ami szükséges az igazolás igényléséhez. Arra érdemes figyelni, hogy az aktuális kérelmet töltsük le és küldjük tovább. De hogyan intézhetjük ezt? Jelenleg 3 lehetőségünk van.

A legegyszerűbb, ha elektronikusan intézzük

Erre azonban csakis azoknak van lehetősége, akik rendelkeznek Ügyfélkapuval. A kérelmet az e-Papír oldalán küldhetjük be. Ehhez a következő lépéseken kell végigmenni: 

  1. Az ,,Új levél írása” menüpontban kiválasztjuk a termékcsoportot és az ügytípust. Ez jelen esetben a Kormányhivatali ügyek és az Egészségbiztosítási pénztári feladatok.
  2. Kiválasztjuk a címzettet, ami a lakóhely szerinti illetékes kormányhivatal.
  3. A tárgyban megadjuk, hogy miért is írjuk ,,levelünket”.
  4. Végezetül pedig mellékeljük a fenti, már kitöltött kérelmet.

Ezt követően a TB igazolás néhány napon belül megérkezik az Ügyfélkapu tárhelyünkre. Ha pedig csak ez hiányzott, akkor már igényelhetjük is az Otthon Start hitelt.

Választhatjuk a személyes igénylést is

Amennyiben nincs Ügyfélkapunk, akkor a területileg illetékes kormányhivatalnál személyesen is megindíthatjuk az igénylést. Ehhez a kitöltött kérelem és személyes okmányaink szükségesek. Ha más nevében szeretnénk eljárni, akkor vigyük magunkkal az erről szóló meghatalmazást is.

A legjobb esetben az igazolást egyből a kezünkbe nyomják. Az is elképzelhető, hogy csak később kapjuk meg a hivatal leterheltségétől és az ügy összetettségétől függően.

Adott még a postai ügyintézés lehetősége is

Ha pedig kerülnénk a sorbaállást, akkor az illetékes kormányhivatalnak postai úton is elküldhetjük kérelmünket. A gördülékeny ügyintézés érdekében érdemes másolatot küldeni személyes okmányainkról, vagyis személyi igazolványunkról, lakcímkártyánkról és TAJ kártyánkról is. Ha pedig másik személy nevében járunk el, akkor a meghatalmazás eredeti példányát is mellékelni kell kérelmünkhöz.

Ekkor néhány napot vesz igénybe az igazolás kiállítása. Ugyanakkor ha már szaladnánk is az Otthon Start hitelt igényelni, ne feledjük, hogy a postázás idejével is számolunk kell.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük