Egy friss felmérés adatai azt mutatják, hogy az Egyesült Királyság lakosainak 12 százaléka már elsődleges bankként tekint a neobankokra. Az olyan digitálisan működő, fiókkal nem rendelkező bankok, mint a Monzo, a Starling Bank és a Zopa egyre inkább sikeressé váltak az elmúlt időszakban. Ilyen sikerként könyvelhető el az is, hogy az emberek egyre nagyobb arányban választják elsődleges bankolásra a digitális bankokat.
A megkérdezettek fele rendelkezik a neobankoknál számlával
A fintech bankok iránti kereslet az elmúlt néhány évben jelentősen megugrott. Egy közelmúltban készült felmérés eredményei azt mutatják, hogy elsőszámú bankká válniuk nehézkes az ügyfelek körében, viszont már most jelentős bázissal rendelkeznek. A megkérdezett brit ügyfelek 12 százaléka tekint elsőszámú bankként a digitális bankokra. Emellett a válaszadók 38 százaléka rendelkezik számlával neobanknál valamelyik hagyomány banki számlája mellett.
Az adatokat az Accenture februárban végzett, 2400 brit felnőttet magába foglaló kutatásából tudhattuk meg. A kutatásban résztvevők mintegy harmada (32 százaléka) jobban preferálja a személyes ügyintézést pénzügyeivel kapcsolatban.
A fiatalabbak fogékonyabbak a digitális ügyintézésre
A korosztályok szerinti vizsgálatból kiderült, hogy az idősebbek veszik inkább igénybe a hagyományos banki szolgáltatásokat. Az 55 év felettiek körében például 44 százalék nyilatkozott úgy, hogy a személyes ügyintézést részesíti előnyben, míg a 19-34 év közöttiek körében ez mindössze 19 százalék volt.
A 18-24 év közötti fiatalok több mint fele (53 százaléka) veszi igénybe a neobankok szolgáltatásait, ötből mindössze ketten választják kizárólagosan a digitális bankolást. Azok, akik nem szeretnének elsősorban neobankot választani legfőbb bankjukként, döntésüket azzal indokolták, hogy
- fel tudják keresni a bankfiókot, ahol banki dolgozókkal beszélhetnek (35 százalék), illetve
- aggódnak az adatbiztonság miatt (19 százalék).
Az Accenture banki stratégiáért felelős ügyvezető igazgatója, Tom Merry úgy gondolja, hogy a hagyományos bankok nehéz helyzetben vannak. Ezt azzal magyarázza, hogy az ügyfelek egyre nagyobb aránya fordul az online banki szolgáltatások irányába, illetve méltányolják a fejlett digitális szolgáltatásokat. Ezzel szemben a lakosság nagyobb része még mindig a személyes ügyintézést preferálja inkább. Ahhoz, hogy bankok lépést tudjanak tartani a neobankokkal, meg kell találniuk az arany középutat a személyes interakcióból adódó előnyök és a digitális élmény között.