Az elmúlt hét során számos cég igényelt hitelt – azonban van számos kivétel is. Közöttük van két olyan nagy insurtech cég is, aki befektetőiktől szemrevaló összeget kapott. Emellett pedig újra reflektorfénybe került a fintech szektor társadalomra gyakorolt pozitív hatása. A múlt hét három legjelentősebb tőkebevonása a Bolttech, a Wefox és az M-KOPA cégekhez kapcsolódik.
A dobogó élén a Bolttech áll
Az insturtech területén működő Bolttech 196 millió dolláros tőkét vont be 1,6 milliárd dolláros érdekeltség mellett. A magukat a világ legnagyobb biztosítási tőzsdéjeként emlegető cég befektetési körét Japán elsőszámú multinacionális biztosítási vállalata, a Tokio Marine vezette.
A cég voltaképpen egy biztosítási piacteret biztosít digitálisan, amely az ügyfelek, a biztosítótársaságok és az egyéb érdekelt szereplők közötti interakciókra nyújt lehetőséget. A Bolttech egyszerre több biztosítási területen is jelen van, ide sorolva például a járműbiztosítást, életbiztosítást, egészségbiztosítást és más egyedi biztosításokat is.
A cég személyre szabott, egyedi biztosítási megoldásokat kínál, amely a mesterséges intelligencián, gépi tanuláson és adatelemzésen alapulnak. Ezek az insurtech termékek a személyek vagy vállalkozások speciális elvárásaihoz és igényeihez alkalmazkodnak.
Európai szinten is berobbant az insurtech
A gazdasági kihívásokat meg sem érzi a Wefox német insurtech cég. A 2 milliós nagyságrendű ügyfélkört is magának tudható vállalat egymás után zárja le az újabb és újabb tőkebevonási köröket, miközben a piac többi szereplője nehézkesen képes csak forrást bevonni. Az insurtech vállalat múlt heti sikerei között említendő az az 55 millió dolláros összeg, amelyet a JPMorgantől és a Barclays-tól kapott.
A német insurtech portfóliójának három legfontosabb a terméke a gépjármű-biztosítás, a felelősségbiztosítás, illetve a lakásbiztosítás. Az insurtech jellegéből adódóan mindegyik biztosítás egyszerűen elérhető digitálisan, így az ügyfelek egyszerűen és gyorsan igénybe tudják venni ezeket a szolgáltatásokat. Előnye, hogy árazása átlátható, így nem kell semmilyen rejtett költségekkel számolni. A Wefox sikerességéhez nagyban hozzájárul az alkalmazott üzleti modell, miszerint biztosítási termékeit egyszerre értékesíti közvetetten és közvetlenül is.
Az insurtech cég saját dolgozói mellett egy 3 ezer fővel rendelkező független bróker hálózatot tudhat magáénak. Ez többek között azt jelenti, hogy a cég saját brókerein keresztül értékesíti kizárólag termékeit Ausztriában és Svájcban. Az alapító és egyben vezérigazgató Julian Teicke úgy gondolja, hogy ez a hibrid nézőpont támogatta az ügyfélkor gyors bővülését és ezzel a bevétel mértékének növekedését is.
A fintech szektor újra előtérben
A múlt heti dobogó harmadik helyére a kenyai hitelező, az M-KOPA állhatott. A befektetési köre 55 millió dolláros tőkebevonást és egy 200 millió dollárt is meghaladó hitelkeretet eredményezett.
A cég hitelezése az általa értékesített termékek és szolgáltatások finanszírozásán alapul. Az értékesítése széles skálán terjed: közöttük szerepelnek okostelefonok, napelemes rendszerek, hitelek, de még egészségbiztosítások is. Rugalmas hitelezési modelljének köszönhetően ezekre a termékekre helyez ki mikrohiteleket kisebb mértékű előlegért cserébe. Ez hozzájárul a felhasználók hiteltörténetének folyamatos felépítéséhez.